02-05-2024

Voorlichting over de voeding voor uw baby

Voor aanstaande moeders en hun partner biedt de afdeling Verloskunde informatie over de voeding en de behoeften van uw baby aan.

Borstvoeding is de meest natuurlijke voeding voor uw baby. Het is belangrijk om u op de borstvoedingsperiode voor te bereiden. Uit onderzoek blijkt dat ouders die zich goed hebben voorbereid, de borstvoedingsperiode als prettiger ervaren.

Goede voorlichting kan bijdragen aan de voorbereiding. De voorlichting wordt gegeven door de lactatiekundige van het Maasstad Ziekenhuis.

Welke onderwerpen komen aan bod?

• Wat verwacht een baby wanneer hij geboren wordt?
  • Hoe weet ik dat mijn baby voldoende drinkt?
  • Wat zijn de aanlegtechnieken en houdingen bij borstvoeding?
  • De belangrijke rol van de partner.
  • Wat zijn de voor- en nadelen van borstvoeding geven?
  • Hoe kan ik mij het beste voorbereiden op het geven van borstvoeding?

Voor wie?

Alle aanstaande ouders. We raden u aan om de voorlichting te volgen wanneer u rond de 7 maanden zwanger bent.

Interesse?

Het Maasstad Ziekenhuis organiseert maandelijks een informatiemiddag van 14.00-16.00 uur. We leggen met een pop en filmpjes de informatie uit. Koffie en thee is aanwezig. Wilt u aanwezig zijn bij 1 van onze voorlichtingsmiddagen, meldt u zich dan aan via het aanmeldformulier. U krijgt via de e-mail informatie over de locatie en dergelijke.

Data

• donderdag 2 mei 2024 - 14.00-16.00 uur
  • maandag 10 juni 2024 - 14.00-16.00 uur
  • donderdag 11 juli 2024 - 14.00-16.00 uur

Of wilt u liever een ingesproken PowerPoint presentatie ontvangen? Dan kunt u de presentatie via het aanmeldformulier aanvragen. U ontvangt de presentatie dan per e-mail en kan deze in uw eigen tempo thuis bekijken.

Aanmeldformulier

Ga voor mee informatie naar Gynaecologie of Borstvoedingsbegeleiding.