14-10-2020

Groente- en fruitrijke lunch voor zorgmedewerkers COVID-19 afdelingen

Vandaag, op de Nationale Groente- en Fruitdag, werden de zorgmedewerkers op de COVID-19 afdelingen verwend met een gezonde lunch. Deze groente- en fruitrijke lunch was een initiatief van het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) in samenwerking met cateraar Vermaat Group, die de gezonde lunch samen met team Eten & Drinken bereidde. Op het menu stond een wrap op basis van zeewier, een frisse salade en een boerenkool-smoothie. Deze vitamineboost kunnen de medewerkers goed gebruiken. Tegelijkertijd is het een vorm van waardering voor het vakkundige en zorgzame werk dat ze dag in dag uit verrichten. De lunch werd door team Eten & Drinken en voorzitter van de raad van bestuur, Peter Langenbach, naar de COVID-19 afdelingen gebracht. De medewerkers op de overige zorgafdelingen werden verrast met een appel zodat ook zij wat extra vitamientjes binnenkrijgen.

Bekijk hier hoe de groente- en fruitrijke lunch werd bereid, werd verspreid en werd gewaardeerd.

In het Maasstad Ziekenhuis vinden we gezonde voeding erg belangrijk. Dit komt tot uiting in de visie MAASS (met Aandacht voor Smaak en Service) waarbij patiënten, bezoekers en medewerkers van ons ziekenhuis gezond, veilig, verantwoord en lekker eten en drinken aangeboden wordt. Hierbij is een gastvrije en servicegerichte beleving van groot belang. Gezonde voeding heeft een belangrijk aandeel in het herstel van patiënten en in het welzijn van onze medewerkers.