25-06-2020

Minister Hugo de Jonge krijgt bezoek uit Ridderkerk

Na anderhalf jaar dialyseren in het Dialysecentrum van het Maasstad Ziekenhuis zwaait Rob van Wijk uit Ridderkerk af. Hij heeft samen met zijn vrouw besloten thuis verder te gaan met peritoneale dialyse. “Dit is zeker niet om jullie gezelligheid mis te lopen, maar voor mijzelf om in de toekomst hopelijk meer vrijheid te krijgen, door niet meer drie keer in de week naar het ziekenhuis te moeten komen”, laat hij in een brief aan alle verpleegkundigen en (huishoudelijk) assistenten van het Dialysecentrum weten. “Dit is voor mij en mijn vrouw weer een nieuwe uitdaging in het leven.”

Meneer Van Wijk heeft veel bewondering en respect voor iedereen van de afdeling. “Zelfs in coronatijd waren jullie altijd even enthousiast, ondanks dat jullie verkleed als maanmannetjes en maanvrouwtjes jullie werk moesten doen. De verpleging en verzorging was goed.”

Voor meneer Van Wijk staat daarom een ding vast: “Een extra beloning zouden jullie zeker verdienen, maar helaas ga ik daar niet over. Maar ik kan wel een keer met Hugo de Jonge gaan praten.”

Na een oprechte dank voor de goede zorgen, sluit meneer Van Wijk af met de wens om elkaar nog eens tegen te komen. Dat hopen wij natuurlijk ook. In goede gezondheid!