24-09-2021

Tweede editie Fitter met Feyenoord van start

In samenwerking met Feyenoord biedt het Maasstad Ziekenhuis een leefstijl-coaching traject aan. Twaalf weken lang gaan 24 patiënten en 24 medewerkers van het Maasstad Ziekenhuis de uitdaging aan om zich maximaal in te zetten voor een betere kwaliteit van leven. De professionele trainers gaan hen begeleiden op zowel fysiek als mentaal gebied.

Naast het verlenen van topzorg heeft het Maasstad Ziekenhuis ook oog voor het voorkomen van zorg. Daarom zij wij trots dat de tweede editie van Fitter met Feyenoord maandagavond van start ging in De Kuip. Nadat de deelnemers afgelopen maandag een Feyenoord & Adidas kledingpakket kregen, namen de professionele trainers de leiding. Er werd kennis gemaakt, de motivatie van de deelnemers werd besproken en er vond een startmeting plaats. Hierna was het tijd om de bokshandschoenen aan te trekken, Fitter met Feyenoord is begonnen.

Het programma
Twaalf weken lang doorlopen de deelnemers een programma door, dat bestaat uit intensieve trainingen en workshops die bijdragen aan de bewustwording van een gezonde leefstijl. Om persoonlijk resultaat te zien krijgen de deelnemers twee gezondheidschecks, één in de startfase en één in de eindfase van het sporttraject.

Niet alleen worden de deelnemers begeleid door professionele trainers, ook gaan zij gebruik maken van de Virtuagym App. Een app met bewegingsoefeningen. Als extra motivatie ontvangen de deelnemers bemoedigende video’s van de selectiespelers van Feyenoord.