16-06-2022

Paul Nijgh-Penning voor schoonmakers

"Wij willen het echt goed doen, het beste doen, echt uit het hart," vertelt Dilek Kaya Topal over schoonmaken in het Maasstad Ziekenhuis. Zij werkt al 32 jaar voor HAGO Zorg. Afgelopen maandag nam Dilek met 5 anderen een Paul Nijgh-Penning in ontvangst. Burgemeester van Rotterdam Aboutaleb reikte de penning uit.

De Paul Nijgh-Penning is bedoeld voor Rotterdammers die op een positieve manier impact maken op de stad en haar inwoners. Deze keer stond de penning in het teken van de inzet van zorgprofessionals tijdens de coronaperiode.

Eigenlijk zou de penning vorig jaar uitgereikt worden, maar door coronamaatregelen werd dit verplaatst. Wel werd toen in het Maasstad Ziekenhuis onderstaand dit filmpje met onder andere Dilek gemaakt.

De penning is een prachtige waardering voor alle goede zorgen van de schoonmakers in het Maasstad Ziekenhuis.

Dilek Kaya Topal  (rechts naar burgemeester Aboutaleb) nam de penning in ontvangst namens alle schoonmakers in de zorg (foto: Marlies Lageweg).