04-09-2024

Wietske Vrijland neemt afscheid als bestuurder van het Maasstad Ziekenhuis

Na ruim 7 jaar bestuurder van het Maasstad Ziekenhuis te zijn geweest, start dr. Wietske Vrijland per 1 januari 2025 als voorzitter van de raad van bestuur van OLVG in Amsterdam. Met deze stap verlaat ze ook de raad van bestuur van Spijkenisse Medisch Centrum.

Ze licht haar besluit als volgt toe: “Mijn overstap naar OLVG zet ik met pijn in het hart en tegelijkertijd met volle overtuiging. Ik werk met veel plezier als bestuurder van het Maasstad Ziekenhuis. Dat komt vooral door alle collega’s die dagelijks - direct of indirect - hard werken aan goede zorg voor onze patiënten. Ik ga hen, het ziekenhuis en Rotterdam ontzettend missen. Weggaan is moeilijk in de lastige tijd die de zorg - en daarmee ook ons ziekenhuis - doormaakt. Maar ik weet dat als Maasstadters samen ergens hun schouders onder zetten, er mooie resultaten worden geboekt. Dat hebben de afgelopen jaren wel bewezen. Trots neem ik afscheid. Ik kijk er naar uit om als voorzitter van de raad van bestuur van OLVG aan de slag te gaan. Via Santeon blijf ik gelukkig met het Maasstad Ziekenhuis verbonden en blijven we samenwerken aan goede, toegankelijke en betaalbare zorg.”

Voorzitter van de raad van toezicht, Bart van de Leemput: “Namens de raad feliciteer ik Wietske met haar mooie nieuwe uitdaging. Wietske blonk in het Maasstad Ziekenhuis en daarbuiten uit met haar energie en gedrevenheid, haar persoonlijke benadering en haar vakkennis. Zij zette zich met hart en ziel in voor datgene waar het om gaat: de zorg voor de patiënten en de medemens in de regio. Bij deze alvast een groot ‘dank je wel’ voor alles wat Wietske voor het Maasstad Ziekenhuis heeft betekend.”

Collega-bestuurder Sander Dekker: “Wietske gaat een prachtige nieuwe uitdaging aan, een mooi vervolg op alles waaraan ze de afgelopen jaren heeft gewerkt. Ik denk dat we als Maasstad Ziekenhuis trots mogen zijn dat het grootste en belangrijkste Amsterdamse stadsziekenhuis zijn oog heeft laten vallen op ‘onze’ Wietske. Het is haar van harte gegund en gelukkig blijft ze straks bij OLVG deel uitmaken van de Santeon-familie. Natuurlijk gaan we haar missen. Al was het maar omdat ze met haar inhoudelijke kennis en ervaring van de ziekenhuiszorg een belangrijke rol speelt in de grote veranderingen waar het Maasstad Ziekenhuis momenteel voor staat.”

Lees ook het bericht van OLVG en het bericht van SMC.

Bestuurder Wietske Vrijland