Steriel magazijn - Regels en richtlijnen

Algemeen
Steriel werken: dat is in het hele ziekenhuis van groot belang, ook in het magazijn. Om dit goed te doen, is er wel wat kennis nodig. Er zijn flink wat wetten en regels opgesteld over de opvangst, opslag en transport. Waarom is dit allemaal zo belangrijk? In de e-learning leer je hier alles over.
Doelstelling(en)

Na het doorlopen van de scholing:

• Heb je kennisgemaakt met de verschillende soorten micro-organismen en hun levensvoorwaarden.
  • Heb je kennisgemaakt met een programma van eisen voor aanschaf van chirurgisch instrumentarium.
  • Ben je bekend met wet- en regelgeving die van toepassing is op ontvangst, opslag en transport SMH, met de Nederlandse Veldnorm Leeninstrumentarium en de ISO EN 17664.
  • Ben je bekend met het begrip 'steriel' en de dagelijkse praktijk van een steriel magazijn.
  • Ben je bekend met de begrippen reinigen, desinfecteren en steriliseren en de dagelijkse praktijk op de centrale sterilisatie afdeling.
  • Micro-organismen
  • Steriliseren
  • Medische hulpmiddelen
  • Werkgroep InfectiePreventie (WIP)
​Werkwijze
​E-learning
Strategisch Thema
Competenties
n.v.t.
Studiebelasting
E-learning: 30 minuten
​Toetsing
​Theorietoets
​Acrreditatie
​Geen
Deelnemers
​Kosten
​Certificaat
Aan deze training is een certificaat van de Maasstad Academie verbonden.
​Contactpersoon

Maasstad Academie