Telefonische gesprekstechnieken ​​​

Algemeen
​Tijdens de training leer je hoe je op een adequate wijze telefoongesprekken kan voeren, zodat de patiënt of bezoeker weet waar hij of zij aan toe is.
​Doelstelling(en)

Na het doorlopen van de scholing:

  • Weet je welke vaardigheden je nodig hebt bij het geven van informatie aan gasten.
  • Weet je hoe je de juiste vragen moet stellen.
  • Kun je op een correcte wijze een gesprek binnen de gestelde tijd afsluiten.
Inhoud
  • Informatie vragen
  • Informatie geven
  • Slecht nieuws brengen
  • LSD techniek
  • 10 gedragsregels
  • Vragen stellen
  • Samenvatting
Werkwijze
Learning en praktijkbijeenkomst
Strategisch thema
​N.v.t.
Competenties
Mondelinge communicatie
Doelgroep
Medisch assistente N1 en medisch assistente N2 en anderen die voor deze training in aanmerking komen
Studiebelasting
E-learning: 30 minuten
Praktijk: 2 uur
Toetsing
Theorietoets
Accreditatie
​Geen
Deelnemers
​Minimaal: 4
Maximaal: 6
​Kosten
​Certificaat
Aan deze training is een certificaat van de Maasstad Academie verbonden.
​Contactpersoon

Maasstad Academie
Email: maaswijzer@maasstadziekenhuis.nl
Telefoon: 010 291 1539