Journal club “Elementen van waarde-gedreven zorg”

Eenmaal per twee weken wordt er een journal club georganiseerd met als hoofdthema “Elementen van waarde-gedreven zorg”. Artikelen en methodologische vraagstukken, met raakvlak waarde-gedreven zorg, kunnen door participanten ingezonden worden. Daarnaast wordt er ruimte gereserveerd voor het presenteren van eigen onderzoek.

​Doelstelling(en)

Kennis verwerven over de elementen van waardegedreven zorg en het beoordelen van wetenschappelijke artikelen

Inhoud
  • Epidemiology research in rheumatology - progress and pitfalls. D.P. Symmons, Nat Rev Rheumatol 2015

• What is Value in Health Care? M.E. Porter, N Engl J Med 2010

• Patient-reported outcomes in core domain sets for rheumatic diseases. Van Tuyl et al., Nat Rev Rheumatol 2015

• Presenteren van eigen onderzoek
​Werkwijze
 Leertraject
Strategisch thema
 Wetenschap en Onderzoek
​Competenties

​Doelgroep

De bijeenkomsten zijn initieel bestemd voor de hen die bezig zijn met patiëntgebonden klinisch wetenschappelijk onderzoek (promovendi, onderzoekers, etc.), maar uiteraard is een ieder die de epidemiologie en waarde-gedreven zorg een warm hart toedraagt van harte welkom. Wel wordt van iedere participant een actieve deelname en voorbereiding verwacht.

​Studiebelasting

Toetsing
 Geen
Accreditatie