U kunt voor allerlei vragen, opmerkingen of uitleg terecht bij onze patiëntenvoorlichters.
Voor wie en waarvoor
Voor wie en waarvoor
Onze patiëntenvoorlichters zijn er voor patiënten en voor hun partners en familieleden. Op medisch inhoudelijke vragen kunnen zij geen antwoord geven. Hiervoor moet u bij uw behandelend arts zijn.
Zoals:
- Algemene vragen.
- Ideeën.
- Opmerkingen of klachten .
- Het opvragen van uw medische gegevens.
- Vragen over folders of andere voorlichting.
- Vragen na een bezoek aan uw zorgverlener.
- Vragen na uw ontslag uit het ziekenhuis.
Vragen, uitleg of hulp over het digitale Maasstad Ziekenhuis
Het Maasstad Ziekenhuis gebruikt steeds meer digitale toepassingen en apps om uw zorg te verbeteren én om zorg op afstand te kunnen leveren. U hoeft dan niet altijd naar het ziekenhuis te komen, want u kunt vanuit huis contact hebben met uw arts en u heeft altijd toegang tot uw zorg.
Ook voor vragen, uitleg of hulp over de digitale toepassingen kunt u terecht bij een van onze patiëntenvoorlichters. Denk hierbij aan:
- Uitleg over het patiëntenportaal Mijn Maasstad Ziekenhuis of een keer oefenen met het aanvragen van een herhaalrecept.
- Uitleg over en hulp bij het installeren van de app DigiD en inloggen met DigiD.
- Uitleg over en hulp bij het installeren van de app BeterDichtbij of leren hoe u kunt chatten en beeldbellen.
- Vragen over en hulp bij het invullen van digitale vragenlijsten. Waarom digitaal invullen? Na het invullen en versturen staan de antwoorden gelijk in uw patiëntendossier. De arts kan uw antwoorden bekijken om zich voor te bereiden op de afspraak.
- Meer informatie over Uw zorg digitaal.
Voor vragen over digitale toepassingen en apps kunt u langskomen bij Patiëntenvoorlichting in de centrale hal van het ziekenhuis van maandag tot en met vrijdag van 09.00 - 16.30 uur.
Of bel naar (010) 291 15 81.