Afspraak maken, wijzigen of annuleren

Afspraak maken, wijzigen of annuleren

Als u een afspraak wilt maken, wijzigen of annuleren neemt dan altijd contact met ons op.

Een afspraak maken

Om een afspraak te maken in onze ziekenhuis kunt u vanaf 2 dagen (48 uur) na uw doorverwijzing bellen naar de afdeling waar u een afspraak wilt maken. Om u zo goed en snel mogelijk te kunnen helpen, vragen wij u de volgende gegevens bij de hand te hebben tijdens het gesprek:

  • uw verwijsbrief
  • uw volledige naam
  • uw geboortedatum
  • uw adres en telefoonnummer
  • de naam van uw huisarts en apotheek

Een afspraakbevestiging ontvangen

E-mail

Nadat wij met u een afspraak hebben gemaakt, ontvangt u per e-mail een afspraakbevestiging. Houd er rekening mee dat e-mails van het Maasstad Ziekenhuis terecht kunnen komen bij ‘spam, junk of ongewenste mail’. Controleer deze map dus regelmatig. 

Vanuit de e-mail verwijzen wij u naar uw patiëntenportaal Mijn Maasstad Ziekenhuis voor alle informatie over uw afspraak.

  • Ga in Mijn Maasstad Ziekenhuis naar 'Afspraken'. Open uw afspraak via de knop 'Afspraakinformatie' om alle informatie over uw afspraak te zien.
  • Bij 'Persoonlijke informatie' kan uw zorgverlener belangrijke extra informatie over uw afspraak hebben gezet. Bijvoorbeeld dat u eerst moet bloedprikken.
  • Klik hier voor meer informatie over Mijn Maasstad Ziekenhuis en filmpjes

Is het voor u niet mogelijk om de afspraakbevestiging per e-mail te krijgen? Dan kunt u dit aangeven bij uw zorgverlener en ontvangt u een brief.  

Brief

Patiënten die de afspraakbevestiging niet digitaal kunnen ontvangen, krijgen een brief. In de brief vindt u de informatie over uw afspraak. U vindt deze informatie ook in uw patiëntenportaal Mijn Maasstad Ziekenhuis.   

Een herinnering ontvangen via BeterDichtbij en SMS

We versturen een afspraakherinnering via de app BeterDichtbij. Zo herinneren we u aan uw afspraak en of u nog iets moet doen om u voor te bereiden. Bijvoorbeeld dat u eerst moet bloedprikken. Heeft u een vraag over uw afspraak? Dan kunt u die ook gelijk stellen via BeterDichtbij. 

Wilt u 2 dagen voor de afspraak ook via SMS een herinnering ontvangen van uw afspraak? Geef dit dan aan in uw patiëntenportaal Mijn Maasstad Ziekenhuis bij Mijn gegevens, Mijn toestemmingen. Of u kunt dit aangeven bij de balie Patiëntenregistratie, (010) 291 19 06.

U wilt een afspraak wijzigen

Stuur ons dan minimaal 24 uur voor de afspraak een bericht via de BeterDichtbij app.

Heeft u geen BeterDichtbij app? Dan kunt u minimaal 24 uur voor de afspraak de afdeling bellen waar u de afspraak heeft.  

Als u uw afspraak op tijd wijzigt, kunnen we nog een andere patiënt helpen. Alvast bedankt daarvoor. 

U wilt een afspraak annuleren

Dat betekent dat u de afspraak afzegt en ook geen afspraak meer wilt op een andere dag of tijdstip. Bel dan minimaal 24 uur voor de afspraak met de afdeling waar u de afspraak heeft.

Als u uw afspraak op tijd annuleert, kunnen we op dat tijdstip een andere patiënt helpen. Alvast bedankt daarvoor.

Meer informatie

Heeft u vragen over uw afspraak, neem dan contact op met de afdeling waar u de afspraak heeft. 

Bekijk ook de pagina Wat neemt u mee? om u goed voor te bereiden.