Kwaliteitsindicatoren en verbeterdoelen
Elk jaar worden wij door externe instanties (zoals de Inspectie voor de Gezondheidszorg, zorgverzekeraars en patiëntenverenigingen) bevraagd over de kwaliteit van zorg die wij leveren. Deze vragen beantwoorden wij door de landelijke kwaliteitsindicatoren aan te leveren. De uitkomsten van deze indicatoren gebruiken wij als benchmark informatie om onze prestaties te vergelijken met de prestaties van andere ziekenhuizen en het landelijke gemiddelde. Wanneer er blijkt dat wij minder goed scoren op een bepaalde indicator dan een vergelijkbaar ziekenhuis dan zoeken wij uit hoe wij onze prestaties kunnen verbeteren. De landelijke indicatoren worden openbaar gemaakt via Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd en Zorginzicht.
In de toekomst richten we ons in ons ziekenhuis steeds meer op verbeterdoelen waarin we bepaalde (risicovolle) thema’s aandachtig bekijken en verbeteren waar mogelijk. Hiermee komt de nadruk meer te liggen op leren en verbeteren en minder op het registreren.