- In Mijn Maasstad Ziekenhuis vindt u informatie over uw zorg in het Maasstad Ziekenhuis. U kunt bijvoorbeeld uw afspraken en medisch dossier bekijken.
- Via BeterDichtbij kunt u via de chatfunctie makkelijk contact hebben met het ziekenhuis.
- Met Thuismeten houden verpleegkundigen uw gezondheid op afstand in de gaten.
Overige veelgestelde vragen
Overige veelgestelde vragen
Hieronder vindt u veelgestelde vragen over thuismonitoring via de app Thuismeten.
Wat is het verschil tussen Mijn Maasstad Ziekenhuis, BeterDichtbij en Thuismeten?
Ik krijg geen vragenlijsten binnen? Wat moet ik doen?
Stuur via de app BeterDichtbij een berichtje naar het Monitoringscentrum. U krijgt binnen 3 werkdagen (maandag tot en met vrijdag) een reactie.
De app doet het niet meer. Wat moet ik doen?
Als de app het niet doet, kunt u deze het beste verwijderen en opnieuw installeren. Uw gegevens blijven dan gewoon bewaard.
Werkt de app na verwijderen en opnieuw installeren niet? Of heeft de app een storing? Dan kunt u het beste contact opnemen met de leverancier van de app. Dat is ‘Luscii’. Luscii is bereikbaar via (085) 130 58 51 en support@luscii.com.
Kost thuismonitoring via de Thuismeten-app geld?
Thuismonitoring valt onder het eigen risico van uw zorgverzekering.
Meer informatie over de kosten en vergoeding van zorg vindt u op onze website via Kosten en vergoeding en Uw verzekering.
Twijfelt u of iets onder uw eigen risico valt? Vraag dit dan aan uw zorgverzekeraar.
Wanneer hoor ik iets over mijn ingevulde scores?
Als uw waarden of scores goed zijn, krijgt u geen bericht. En wacht u tot de volgende vragenlijst klaarstaat.
Heeft u een score of waarde ingevoerd die hoger of lager is dan deze mag zijn? Dan neemt een verpleegkundige van het Monitoringscentrum neemt binnen 2 werkdagen (maandag tot en met vrijdag) contact met u op. De verpleegkundig belt u of stuurt u een berichtje via de app BeterDichtbij.
Blijf ik afspraken hebben op de polikliniek?
Ja, want voor lichamelijk onderzoek is dit bijvoorbeeld nodig. Of als blijkt dat het minder goed met u gaat. Maar als het goed met u gaat, is het misschien niet nodig om naar het ziekenhuis te komen. Dan heeft u dus minder afspraken.
Worden mijn antwoorden met mijn arts besproken?
Als uit uw antwoorden of waarden blijkt dat het minder goed met u gaat, bespreekt de verpleegkundige dit met de gespecialiseerd verpleegkundige van de polikliniek waar u onder behandeling bent. Als het nodig is, bespreken zij dit ook met uw arts.
Zijn mijn gegevens veilig in de Thuismeten-app?
Ja, u kunt veilig gebruikmaken van de app.
Als er geen vragenlijst voor mij klaarstaat, kan ik dan toch gegevens invullen?
Ja, klik op ‘Zelfzorg’. Bij ‘Metingen’ kunt u een vragenlijst kiezen die u wilt invullen.
Ik ben niet zo digitaal vaardig. Mag ik de Thuismeten-app samen met iemand invullen?
Dat mag. Als u de persoon met wie u de vragen wilt invullen daar toestemming voor geeft, kunt u dit gewoon samen doen.