Als u op de vraag klikt, verschijnt het antwoord.
Veelgestelde vragen over Mijn Maasstad Ziekenhuis
Veelgestelde vragen over Mijn Maasstad Ziekenhuis
Bekijk hier de veelgestelde vragen over Mijn Maasstad Ziekenhuis.
Wat kan ik allemaal in Mijn Maasstad Ziekenhuis?
Dat leggen wij u uit op www.maasstadziekenhuis.nl/mijn. Daar vindt u bijvoorbeeld filmpjes met uitleg. En kunt u nog meer informatie vinden.
Wat is DigiD en hoe kom ik daar aan?
DigiD staat voor 'digitale identiteit'. Met uw DigiD laat u zien wie u bent als u op internet iets regelt. Bij de overheid, het onderwijs, de zorg of voor uw pensioen. Zo ook bij het Maasstad Ziekenhuis. Zo weten wij zeker dat u het bent die inlogt op uw patiëntenportaal.
U vraagt een DigiD aan via www.digid.nl. Wilt u een simpele uitleg over DigiD? Kijk dan op www.digid.steffie.nl (in verschillende talen) of volg een DigiD cursus in de bibliotheek.
Hoe kan het dat ik inlog met DigiD, maar niet op Mijn Maasstad Ziekenhuis kom?
Het kan zijn dat u geen toegang krijgt, omdat:
- uw Burgerservicenummer (BSN) nog niet gecontroleerd is. Dit gebeurt binnen 24 uur nadat wij uw verwijzing hebben binnengekregen;
- u nog geen 16 jaar bent;
- u in de zorg wordt vertegenwoordigd door een mentor, echtgenoot/partner of een ouder/kind/etc.
Is dit niet het geval of zou uw BSN al gecontroleerd moeten zijn, maar krijgt u geen toegang tot Mijn Maasstad Ziekenhuis? Neem dan contact op met Patiëntenvoorlichting via (010) 291 15 81. Of loop langs in de centrale hal van het Maasstad Ziekenhuis. Patiëntenvoorlichting is geopend van maandag tot en met vrijdag van 09.00-16.30 uur.
Kan ik mijn volledige medisch dossier inzien?
Nee, u kunt op Mijn Maasstad Ziekenhuis niet uw volledige medisch dossier zien. Maar wel veel onderdelen. En er komen steeds meer onderdelen bij. Wilt u weten wat u op dit moment precies kunt zien? Kijk dan in uw portaal of kijk op deze pagina bij 'Bekijk uw medische gegevens'.
Hoe kan het dat ik de uitslag van mijn onderzoek niet zie?
Nadat u een onderzoek heeft gehad, heeft het ziekenhuis tijd nodig om bijvoorbeeld het bloed te onderzoeken. Als de uitslag in het ziekenhuis bekend is, kunt u deze direct zien op Mijn Maasstad Ziekenhuis.
Voorbeeld: Er wordt bij u bloed geprikt op maandag. Het onderzoek van het bloed duurt 2 dagen. Woensdag is de uitslag dan bekend. U kunt dan uw uitslag bekijken op Mijn Maasstad Ziekenhuis. Uw zorgverlener vertelt u op de eerstvolgende afspraak wat de uitslagen betekenen. U kiest zelf of u de uitslagen al wilt bekijken vóór uw afspraak met uw zorgverlener. Zonder uitleg van uw zorgverlener kan de uitslag voor u verwarrend zijn.
Waarom lukt het niet om via een e-consult een vraag te stellen?
Dit kan te maken hebben met een instelling in ons systeem. Neem contact op met de polikliniek waar u onder behandeling bent. Zij kunnen voor u nakijken of alle instellingen juist zijn. De telefoonnummers van de poliklinieken vindt u op de afsprakenkaart en bij de afdeling op de website.
Waarom heb ik nog geen antwoord op mijn e-consult?
Uw zorgverlener heeft 3 werkdagen (maandag tot en met vrijdag) om uw vraag te beantwoorden. Zijn deze 3 dagen voorbij en ziet u bij e-consult geen antwoord op uw bericht? Bel dan naar de polikliniek. De telefoonnummers van de poliklinieken vindt u op de afsprakenkaart en door hier te klikken voor de websitepagina Telefoonnummers.
Hoe kan het dat ik niet alle behandelverslagen, brieven en uitslagen kan terugvinden?
Vanaf een bepaalde datum zijn onderdelen van uw dossier toegevoegd aan Mijn Maasstad Ziekenhuis:
- U kunt brieven en uitslagen zien vanaf 5 december 2016. Bloeduitslagen kunt u ook van daarvoor zien.
- U kunt geen uitslagen zien die uw huisarts heeft aangevraagd.
- U ziet uw Behandelverslagen vanaf 1 maart 2022. Het verslag komt 1 dag na uw afspraak in Mijn Maasstad Ziekenhuis.
Kan ik mijn medisch dossier downloaden?
Ja, u kunt uw medisch dossier downloaden zoals dat in Mijn Maasstad Ziekenhuis staat. Ga naar 'Dossier' en klik op 'Mijn dossier downloaden'.
U kunt ook verschillende pagina's printen. Ga naar uw naam bovenin het scherm en klik op 'Afdrukken'.
Wilt u een kopie van uw gehele dossier? Kijk dan op de pagina Rechten en plichten bij 'Medische gegevens inzien of opvragen'. Vul het aanvraagformulier in en stuur deze op. U kunt dit formulier ook ophalen bij Patiëntenvoorlichting in de centrale hal van het Maasstad Ziekenhuis.
Bij het Maasstad Ziekenhuis kunt u ook een persoonlijke gezondheidsomgeving (PGO) gebruiken. Dat betekent dat u vanuit uw PGO een kopie van uw medische gegevens kunt opvragen. Meer informatie? Kijk op de pagina Persoonlijke gezondheidsomgeving.
Hoe regel ik inzage in het medisch dossier van mijn kind?
U kunt met het DigiD van uw kind inloggen op Mijn Maasstad Ziekenhuis. In de folder 'Mijn Maassstad Ziekenhuis voor kinderen' leest u hoe u een DigiD kunt aanvragen voor uw kind. Ook staat hierin wanneer u als ouder het medisch dossier van uw kind mag inzien. Dit is namelijk afhankelijk van de leeftijd van uw kind.
Ik wil een afspraak maken via Mijn Maasstad Ziekenhuis, kan dat?
Nee, u kunt geen afspraken maken via Mijn Maasstad Ziekenhuis. Maar dit gaat wel komen. Zodra dat kan, leest u dat op onze website.
Kan ik Mijn Maasstad Ziekenhuis ook op mijn telefoon of tablet gebruiken?
Ja, u kunt Mijn Maasstad Ziekenhuis op uw computer, laptop, tablet en telefoon bekijken.
Er is geen appversie van Mijn Maasstad Ziekenhuis. Wel kunt u de inlogpagina op het startscherm van uw telefoon of tablet zetten. Als uw vanuit daar inlogt met de DigiD app komt u op de mobiele website van Mijn Maasstad Ziekenhuis.
De inlogpagina van Mijn Maasstad Ziekenhuis op uw startscherm zetten, gaat als volgt:
Androidtelefoon en tablet
Internet:
- Ga naar de inlogpagina van Mijn Maasstad Ziekenhuis.
- Klik in de browser rechtsonder op de 3 streepjes.
- Klik op '+ Pagina toevoegen aan'.
- Klik op 'Startscherm'.
Google Chrome:
- Ga naar de inlogpagina van Mijn Maasstad Ziekenhuis.
- Klik rechtsboven op de 3 puntjes.
- Klik op 'Toevoegen aan startscherm'.
iPhone en iPad
- Ga naar de inlogpagina van Mijn Maasstad Ziekenhuis.
- Klik in de browser onderaan op het ‘deelicoon’(vierkantje met pijl).
- Scroll naar beneden en klik op 'Zet op beginscherm’.
Wat is het verschil tussen Mijn Maasstad Ziekenhuis en BeterDichtbij?
Mijn Maasstad Ziekenhuis is uw patiëntenportaal. Hiermee heeft u overal toegang tot uw medische gegevens, afspraken en herhaalrecepten. Met Mijn Maasstad Ziekenhuis kunt u ook zelf uw persoonlijke gegevens aanpassen en zich voorbereiden op uw afspraak.
Met BeterDichtbij kunt u makkelijk contact hebben met uw zorgverlener. U kunt via BeterDichtbij een korte vraag stellen, informatie ontvangen en beeldbellen.
Dus BeterDichtbij gebruikt u om makkelijk contact te hebben. Mijn Maasstad Ziekenhuis gebruikt u om informatie te bekijken en u voor te bereiden op uw afspraken.
Hoe veilig zijn mijn gegevens?
Het Maasstad Ziekenhuis vindt de privacy van patiënten erg belangrijk. Wij gaan op een veilige manier om met uw digitale gegevens. Dit doen we volgens de ‘Algemene verordening gegevensbescherming (AVG)’. Meer informatie vindt u in de Privacyverklaring van het Maasstad Ziekenhuis.
Wij willen graag weten hoe vaak Mijn Maasstad Ziekenhuis wordt gebruikt. Daarom registreren wij elke keer dat u inlogt. Dit doen we op een veilige manier. De gegevens die u invoert in Mijn Maasstad Ziekenhuis kunnen worden opgenomen in uw medisch dossier.
Lees ook wat u zelf kunt doen aan de veiligheid van uw gegevens.